Jak stworzyć misję firmy
na stronę www?

Zapomnij o PRowskim lukrze

21 marca 2016

Często na stronach "O NAS" możemy przeczytać o czymś wzniosłym, ale czy na pewno przemyślanym przez twórców danej organizacji?
Chcąc uniknąć zbytniej górnolotności, tworząc misję firmy, należy napisać o tym, do jakich efektów firma planuje doprowadzić oraz jakie problemy swoich klientów rozwiązuje. Misja firmy służy przede wszystkim do zilustrowania wartości, na jakich ona się opiera. Niemniej jednak, bez skoncentrowania się na odbiorcy, podanie wspomnianych informacji, będzie tylko PRowskim lukrem.

Jak napisać przekonującą i rzeczową misję firmy?

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami, które pomogą Ci stworzyć skuteczny model komunikacji z klientem. Dzięki tym wskazówkom dowiesz się jak w prosty sposób przekonać do siebie klientów.

1. Czemu służy misja firmy?

Misja jest podporą dla działań. Można rzecz, że odrobinę "mrzonkowym" dokumentem, ponieważ ostatecznie i tak liczą się reakcje klientów i otoczenie firmy.
Mimo to – misja pomaga uwiarygodnić swoje działania poprzez zilustrowanie tego, czym dana jednostka się kieruje. Wpływa ona także na wzbudzenie zaufania potencjalnych klientów. Określenie sensu i celu istnienia organizacji jest pierwszym krokiem do stworzenia jej strategii firmy.

2. Nie istnieje misja bez wizji.

Misja to "dekret wykonawczy" wizji. Wizja stanowi zbiór celów, do których dąży przedsiębiorstwo. Natomiast misja jest konkretyzacją wizji, wytycznymi co należy zrobić. Dokument ją określający, powinien być świadectwem tożsamości jednostki, który mówi o podstawowych filarach, na których firma się opiera. Wartości te pomagają ujednolicić sposoby działania pracowników w kluczowych dla firmy sprawach. Misja określa koncepcję biznesu firmy, jej rolę i sens istnienia.

3. Drogowskaz, nie lukier PRowski.

Misja, jeśli ma być autentyczna, nie powinna stanowić kolejnego pola do kształtowania wizerunku firmy. Owszem, nie zaszkodzi odrobina storytellingu, zaproszenia klienta do "Waszego świata", wspomnienia o tym, co Wam leży na sercu. Macie pełne prawo być firmą, której naczelną zasadą jest zmieniać świat. Pamiętajcie jednak by owo marzenie "podać" w sposób urealniajacy wszelkie działania.
Misja firmy, skonstruowana na stronie www, to nic innego, jak trzeźwo spisane marzenia.

4. Tworzenie misji krok po kroku, czyli pytania, które pomogą sformuować misję.

Zacznijcie od określenia kim jesteście, jakiego rodzaju organizacją. Na jakich podstawach tworzycie swoje oferty, komu służycie?
W dalszej części tekstu warto dodać także coś o historii firmy, o fundamentach jej założenia i osobie Założyciela. Bądźcie przede wszystkim otwarci i wiarygodni.
Odchodząc od "Jak to się wszystko zaczęło?". W końcu to przeszłość, a teraz skupiamy się na prognozach i działaniach. W następnej kolejności zilustrujcie w tekście – czym się zajmujecie na co dzień i jakiego rodzaju potrzeby zaspakajacie.
Omawiany dokument powinien w swym składzie mieć także rozpisane wartości – to, w co wierzycie.
Kończąc tworzenie misji firmy należy sformuować "cel ostateczny". Pofantazjujcie, pozwólcie sobie sięgnąć dalej, niż Wasze przewidywania finansowe. Choć misja nie jest wizją i powinna być nieco bardziej wynikowa i klarowna, to wciąż w pewnym stopniu pozostaje dokumentem, którym firma się kieruje. Nie jest to zbiór wytycznych.

Podsumowując

Postawienie na autentyzm i wyraźne wskazanie w jaki sposób pomagacie swoim klientom będzie najlepszym wkładem w skonstruowanie misji.
W dobie niebywałej wręcz konkurencyjności należy postawić na taki model komunikacji i styl wypowiedzi, jaki jest najbliższy Waszym klientom. Nie próbujecie się zbytnio wzorować na konkurencji czy próbować dorównać. To Wasza firma i Wasza misja!

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.